U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Druklager voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Druklager voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Druklager voor Koppeling / montage-onderdelen winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Druklager - Algemene informatie en bekende fabrikanten
Een druklager is een belangrijk onderdeel van de auto en draagt bij aan de krachtoverbrenging van de koppeling. Bij het kiezen van een druklager is het belangrijk dat het druklager overeenkomt met het automodel. Enkele bekende fabrikanten zijn LUK, SACHS, SKF, VALEO, JAPANPARTS, BLUE PRINT en SNR.
Installatie en functie van het druklager
Het druklager ligt tussen de koppelingshendel en de hoes, dus boven de vloer, in de voorkant van het voertuig. De automatische koppeling wordt ook wel een schotelveer genoemd en roteert. Het druklager bedient de directe krachtoverbrenging van de ontgrendeling naar de automatische koppeling. Een druklager moet grote axiale krachten opvangen. In oudere voertuigen, werd het stoppend vermogen tijdens normaal rijden verkregen uit een verminderde speling in de koppelings als gevolg van het loslaten van het koppelingspedaal. Destijds, draaide het druklager alleen tijdens het aangrijpen van de koppeling. In de huidige moderne voertuigen is het druklager ontworpen om altijd te draaien. Veel auto's hebben tegenwoordig een hydraulische koppeling. In deze voertuigen kan de werkcilinder centraal geïntegreerd in het druklager zitten.
Het druklager niet overbelasten
Als het druklager te zwaar beladen is, wordt hij blootgesteld aan bijzonder grote krachten. Het is belangrijk om het druklager tegen onnodige belastingen te beschermen. Als u de koppeling onnodig lang inhoudt, bij een rood licht bijvoorbeeld, resulteert dat in zware overbelasting van het druklager, die ook gevolgen heeft voor de koppelingsplaat en de axiale lagering van de krukas.
Als het druklager defect is of lawaai maakt
Als het druklager defect is, zijn de symptomen een afgenomen koppeling responsiviteit en in extreme gevallen werkt de koppeling totaal niet meer. Een defect druklager is direct merkbaar. Omdat de koppeling en het druklager essentieel zijn voor de veiligheid, moet een defecte druklager direct worden gerepareerd. Het voertuig moet zo snel mogelijk naar de werkplaats worden gebracht. Reparatie of vervanging van het druklager moet in de werkplaats worden gedaan.
Als u uw druklager wilt vervangen, neem dan een kijkje in onze grote selectie van verschillende auto-onderdelen.