U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Fuseekogel voor Draagarmen & ophanging
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Fuseekogel voor Draagarmen & ophanging
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Fuseekogel voor Draagarmen & ophanging winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Stuurkogel / fuseekogel - Functie, omschrijving en bekende fabrikanten
De fuseekogel is de beweegbare verbinding tussen de bedieningsarm en het wiellagerhuis op de vooras van de auto. De "asgewrichten" worden in het wiellagerhuis gedrukt en vervolgens met zelfborgende moeren vastgezet. Bekende fabrikanten van dergelijke onderdelen zijn NK, DELPHI, MAPCO, RUVILLE, SWAG, FEBI BILSTEIN en STARK.
Als een fuseekogel losschiet of defect raakt
Als het gewricht versleten is, wordt dit merkbaar door klikkende geluiden, gerommel of luid kloppen op de vooras, met name in scherpe bochten of op oneffen straten. Zodra deze symptomen zich voordoen, moet de voorwielophanging worden gecontroleerd. Het is essentieel dat de kogelscharnieren onder grote kracht niet veel ruimte hebben om te bewegen. Het is een grondige inspectie waard om het aangetaste gewricht te vinden. In dit geval worden de "wielen" in tegengestelde richting van elkaar bewogen.
Vervanging van de fuseekogel: een korte handleiding
Als u dit probleem graag zelf wilt verhelpen, moet u eerst de auto opkrikken en het wiel verwijderen. Daarna moet de torsiestaafveer worden losgemaakt, bij voorkeur met een slagschroevendraaier met 27 mm moer. Vooraf de lengte van de vrije "draad" opmeten. Alleen op deze manier kan de veer weer op het juiste niveau worden ingesteld. Nu moet de lager met roestverwijderaar worden bespoten, waardoor het vuil zo goed mogelijk verwijderd kan worden. Het is zelfs beter om dit met een staalborstel te doen. Vervolgens de borgring afnemen. De volgende stap is de instelling van de instelplaat met een permanente marker markeren. Dit mag niet gebeuren op een vooraf bepaald breekpunt.
Het fuseekogel - het instellen van de baan en de wielvlucht
De instellingsplaat wordt niet vastgezet, omdat ook latere aanpassing van de wielvlucht en baan vereist zijn. Echter, de instelling van de plaat moet voor de veiligheid worden herhaald. De bevestigingsmoer kan nu worden verwijderd. De onderste excentrische schijf ligt nu bloot. Deze en de moer kunnen nu worden verwijderd en schoongemaakt. Nu wordt de fuseekogel ingedrukt, bijvoorbeeld met een montage ijzer. Dit kan onder bepaalde omstandigheden moeilijk zijn. Als alternatief kunnen er twee moeren worden op de schroefdraad worden geplaatst en met behulp van een sleutel worden aangedraaid. Een roest oplosspray is een groot voordeel. U kunt alle benodigde onderdelen eenvoudig en gemakkelijk in onze online shop bestellen, waar u ook veel andere onderdelen in OEM-kwaliteit kunt vinden.