U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Hoofdkoppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Hoofdkoppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Hoofdkoppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De hoofdcilinder van de koppeling - functie en taak
De koppeling kan mechanisch zijn en wordt meestal via een kabel of hydraulisch uitgevoerd. Bij een hydraulische koppeling wordt de door de bestuurder uitgeoefende drukkracht via een hydraulische vloeistof door de koppelingskabel naar het koppelingspedaal uitgezonden. De overdracht van de pedaalkracht op de hydraulische vloeistof vindt in de hoofdcilinder plaats. Bij de activering van het pedaal duwt een zuiger de hoofdcilinder naar de vloeistofkolom in de hydraulische leiding. Na het loslaten van het pedaal wordt de zuiger door een veer teruggedrukt. Aan het andere uiteinde van de koppelingskabel wordt de hydraulische vloeistof, tijdens het gebruik van de koppeling, in de hulpcilinder gedrukt. De druk aldaar werkt weer op een zuiger, die voor de noodzakelijke lift zorgt om uiteindelijk de koppeling weer te scheiden. De overbrengingsverhouding tussen de ingaande en uitgaande druk kan door verschillende zuigerdiametersworden aangepast. Als de zuiger in de hoofdremcilinder een kleinere diameter heeft dan verlaagt de hulpcilinder de pedaalkrachten. Bekende fabrikanten van hydraulische koppelingscomponenten zijn SACHS, HERTH + BUSS, TRW en BOSCH.
Als de hoofdcilinder defect is
Ondanks de overeenkomsten met de hydraulische remsysteem hebben de onderdelen van de hydraulische koppelingsbediening nog een ander slijtage kenmerk, omdat de hydraulische componenten van hoofd- en hulpcilinders gedurende de gehele slag onder maximale druk worden gehouden. Dit leidt tot een verhoogde slijtage aan de afdichtende elementen. Hoge betrouwbaarheid en duurzaamheid van de hydraulische koppelingscomponenten worden door middel van speciale productieprocessen gewaarborgd. Beschadigde afdichtingen betekenen dat het hydraulisch systeem lekt en daardoor kan het de nodige druk om de krachtoverbrenging tussen de motor en de versnellingsbak te scheiden niet behouden. Dit is vooral merkbaar wanneer, na het pedaal en de versnelling een poosje te hebben ingedrukt, de koppeling automatisch sluit en de auto gaat rijden.
Het vervangen van de hoofdcilinder
Met de nodige kennis kan men zelf de hoofdremcilinder verwijderen en vervangen. Deze is in de beenruimte aan de bestuurderskant aan het koppelingspedaal bevestigd en kan, na deze van de hydraulische leiding los te koppelen, worden verwijderd en door een nieuwe hoofdcilinder worden vervangen. Na vervanging moet de hydraulische leiding met een ontluchtingsschroef worden ontlucht. In onze online shop vindt u tegen lage prijzen alle benodigde onderdelen voor het hydraulische koppelingssysteem van uw auto. U kunt bij ons ook terecht voor de aanschaf van veel andere onderdelen in merkkwaliteit voor andere automodellen.