U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Krukassensor voor Motor
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Krukassensor voor Motor
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Krukassensor voor Motor winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De impulsgenerator krukas - functie
De positie en de snelheid van de krukas worden door sensors van de impulsgenerator van de auto gedetecteerd . Met behulp van de uitgezonden impuls berekent de elektronische motorregeling het juiste ontstekingstijdstip en de controle van de inspuittijden en timingen van de motor. De termen krukas sensor, inductieve sensoren of inductie transmitters worden vaak door elkaar gebruikt om de impulsgenerator aan te duiden. Gewoonlijk wordt de impulsgenerator aan de buitenrand van het vliegwiel aangebracht, welke vast verbonden is met de krukas. Het vliegwiel heeft aan de buitenste rand een vertanding van ijzer of staal. De impulsgenerator bestaat weer uit een permanente magneet en een inductiespoel met een zachte ijzerkern. Als een tand van het vliegwiel door de impulsgenerator gaat, wordt er volgens het principe van elektromagnetische inductie een spanningsimpuls in de spoel opgewekt. Een wisselspanning wordt door de roterende vliegwiel opgewekt, waarvan de frequentie evenredig is aan de rotatiesnelheid van de krukas, en deze wordt verwerkt door de geïntegreerde schakeling impulsregeling eenheid. Door het bewust inbrengen van de tandgaten in de tandkrans van het vliegwiel wordt op het juiste punt een spanningsimpuls afgegeven, waardoor de controller de momentele positie van de motor kan detecteren. Bekende producenten zijn BOSCH, FEBI BILSTEIN, METZGER, HELLA, VDO, FACET en VEMO.
Als de impulsgenerator krukas defect is
De impulsgenerator in een auto vereist geen speciaal onderhoud en gaat over het algemeen lang mee. Er kan echter een defect door corrosieve schade aan de elektrische componenten optreden. Dit kan zelfs leiden tot een kortsluiting van de spoel winden. Andere mogelijke oorzaken van een impulsgenerator defect zijn ernstige vervuiling, te grote afstand tussen het ringwiel en een beschadigd tandwiel. Bewijs van een defecte impulsgevers is een onregelmatig lopende motor of het helemaal niet functioneren van de motor. Bovendien geeft de besturingseenheid vaak een foutcode aan. Zelfs met een ohm-meter kan de impulsgenerator krukas worden getest. De interne weerstand dient te worden gebaseerd op een instelling tussen 200 en 1000 ohm, een significant lagere waarde wijst op een kortsluiting.
Het vervangen van de krukas impulsgenerator
Een defecte codeerinrichting kunt u als u handig bent zelf vervangen. Vaak moeten hiervoor perifere componenten en afdekkingen worden verwijderd of losgemaakt, en is het daarna pas mogelijk om de impulsgenerator te verwijderen en te vervangen. Nieuwe impulsgenerator vervangingsonderdelen kunt u gemakkelijk en goedkoop in onze online shop bestellen. U vindt er voor tal van automerken en modellen ook veel meer hoogwaardige onderdelen.