U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Raammechanisme voor Elektrische systemen
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Raammechanisme voor Elektrische systemen
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Raammechanisme voor Elektrische systemen winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Korte beschrijving van raamopeners en bekende fabrikanten
Raamopeners worden gebruikt voor het openen en sluiten van autoruiten. Veel auto's zijn voorzien van elektrische raamopeners die worden bediend met een druk op de knop. Mechanische raamopeners worden tegenwoordig ook gebruikt in auto's. Sommige van de toonaangevende fabrikanten van raamopeners en onderdelen van reparatiesets zijn o.a. VALEO, VAN WEZEL, VAICO, MAGNETI MARELLI, BOSCH en METZGER.
Raamopeners in verschillende variaties
De eerste zwengelramen werden in 1928 vervaardigd door Max Brose. Met deze mechanische ruitsystemen kan het bevroren glas in elke gewenste positie worden gehouden. De mechanische raamopeners worden bediend door een zwengel met een draaiknop. De eerste auto met elektrische raamopeners kwam in 1941 in gebruik. De raamopeners bevinden zich onder de zijruiten van het voertuig, in de voorportieren. Sommige voertuigen hebben ook raamopeners voor de achterramen. De mechanische raamopeners hebben de zwengel met de knop in de deurpanelen. De elektrische raamopeners hebben de schakelaar in de voering van de deur. De bestuurder kan alle ramen in de auto bedienen met een enkele knop. Sommige voertuigen hebben een centrale knop in het middenconsole.
Mechanische en elektrische raamopeners - functie
De mechanische raamopeners worden geopend en gesloten door het draaien van de zwengel. Voor elektrische raamopeners, opent u de ramen met een druk op de knop. Gewoonlijk is het heffen van de knop nodig om het raam te sluiten. Bij elektrische raamopeners, wordt een kabel meestal aangedreven door een elektromotor. Door op de knop te drukken, wordt de elektromotor is aangedreven, en de kabel begint het raam omhoog of omlaag te doen.
Als de raamopener is gebroken. Elektrische raamopener werkt niet
Als het raamopener kapot is, merkt u dat het raam niet meer kan worden geopend of gesloten door de werking van de raamopeners. Een dergelijk defect is direct merkbaar. De oorzaak is vaak een beschadigde kabel of een defecte raamopener schakelaar. Het is moeilijk om een raamopener te repareren. De reparatie of vervanging van raamopeners moet daarom alleen plaatsvinden in de werkplaats. Hetzelfde geldt voor een raamopener reparatie set installatie.
Heeft u een nieuwe raamopener of een volledige raamopener reparatie set nodig? Dan kunt u de originele auto-onderdelen, evenals veel andere onderdelen van het voertuig, goedkoop online bij ons kopen. Wij bieden een breed scala aan auto-onderdelen van vele grote automerken.