U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Koppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
We hebben de volgende betaalmethoden beschikbaar in onze online winkel voor Koppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen
Meer
Na het plaatsen van uw bestelling in onze Koppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen winkel, kunt u uw koerier kiezen:
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.nl? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
SELECTEER UW AUTO
Kies uw wagen om een reserveonderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De koppelingswerkcilinder - functie en taak
Door de koppeling wordt de krachtoverbrenging tussen de motor en de transmissie bij het schakelen van versnelling en bij het starten van het voertuig gescheiden en vervolgens opnieuw verbonden. Voor de bediening wordt het koppelingspedaal ingetrapt, de drukkracht moet daarbij naar de koppeling van de versnellingsbak worden overgebracht. Bij een hydraulische koppeling werkt het bedieningspedaal op de zuiger van de hoofdcilinder, die op zijn beurt de hydraulische vloeistof in de koppelingskabel drukt. Aan het andere uiteinde van de hydraulische leiding, direct bij de koppeling in de motorruimte, bevindt zich de hulpcilinder. Deze heeft ook een zuiger waarop de hydraulische vloeistof nu een drukkracht uitoefent. Deze zullen worden doorgegeven door de zuiger in de hulpcilinder bij de hendel die werkt op de druklager, waarbij de koppeling het vermogen tussen de motor en transmissie scheidt. Na het loslaten van het pedaal wordt de druk weggenomen, waarna de koppeling weer sluit. Bij verschillende diameters van de beide zuigers in de hoofd en hulpcilinders kan de overbrengingsverhouding tussen de ingaande en uitgaande druk worden aangepast. De pedaalkracht kan vervolgens worden gereduceerd door een zuiger met een grotere diameter in de hulpcilinder. Bekende fabrikanten van hydraulische koppelingscomponenten zijn TRW, BLUEPRINT, SACHS, HERTH + BUSS, BOSCH, ABE en VALEO.
Als de hulpcilinder defect is
De afdichtingselementen van de hoofd- en hulpcilinders zijn over de gehele slag bij volle druk nodig, hetgeen op lange termijn leidt tot een slijtage van de afdichtende elementen. Indien de hydrauliek lekt als gevolg van een defect afdichtelement op de hulpcilinder, dan kan de noodzakelijke druk voor de duur van het koppelingsproces niet worden gehandhaafd. Dit wordt duidelijk als bij het indrukken van het pedaal en de versnelling, de koppeling na een tijdje zelf sluit en de auto gaat rijden.
Vervanging van de defecte hulpcilinder - Bespaar geld door online tegen lage prijzen te kopen
Soms is het mogelijk om een defecte hulpcilinder met een speciale reparatie-set te repareren. Anders is vervanging van de defecte component noodzakelijk. Om deze te verwijderen moet de hydraulische leiding worden uittrekken, waarna de hulpcilinder dan moet worden ontmanteld. Na het vervangen of repareren kan een ontluchting schroevendraaier de hydraulische leiding en de hulpcilinder ontluchten. In onze online shop kunt u alle benodigde onderdelen voor het hydraulische koppelingssysteem van uw auto vinden en deze tegen lage prijzen kopen. We leveren voor veel automerken en modellen ook veel andere onderdelen in OEM-kwaliteit.